Zo staan we ervoor

Beleidsdekkingsgraad eind 2023

We voldoen aan alle wettelijke normen en zijn een financieel gezond pensioenfonds. Dat is belangrijk voor uw pensioen. De meest actuele stand van onze dekkings-graad kunt u vinden op onze website.

GEEN INDEXATIE

Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) stelde een prijsdaling vast op ons vaste meetmoment. Daardoor konden we de pensioenen niet verhogen, terwijl onze

dekkingsgraad hoog genoeg was voor

gedeeltelijke indexatie. Lees meer over ons indexatiebeleid op onze website.

kosten

Wij moeten kosten maken om uw pensioen te verzorgen, bijvoorbeeld voor de administratie, bestuur en communicatie, maar ook voor het vermogensbeheer. We letten scherp op de kosten, zodat uw inleg zoveel mogelijk ten goede komt aan uw pensioen.
In 2023 bedroegen al onze kosten opgeteld ongeveer 0,57% van het pensioenvermogen.

Zo beleggen wij

Wij beleggen uw pensioengeld om er een zo goed mogelijk rendement op te halen. Dat is nodig voor een goed en betaalbaar pensioen. We zorgen ervoor dat de beleggingsrisico’s verantwoord zijn. Daarvoor spreiden we het pensioengeld over verschillende soorten beleggingen. Hieronder ziet u de verdeling en het rendement in 2023.

De meest actuele stand van onze dekkingsgraad kunt u vinden op onze website.

NETTORENDEMENT OP BELEGGINGEN

In het jaarverslag op onze website vindt u meer gedetailleerde informatie over de verschillende beleggingscategorieën en de behaalde resultaten.